Game crashing on PC when trying to buy things in the shop

Its more feedback than an issue, although it is an issue.

Firstly, I am using PC, have the game on mobile, but this is using the PC Version: I wanted to get the Beginners Pack as it was the offer handed to me. When the offer first came on my screen, I clicked Buy Now and it closed the game.

Determined, I went to the Shop in game and can look at the different things to buy, clicked the offer… and the game closed.

So I tried again, click on the offer, got to buy now… it closed the game. The next time, it opened the Battle.Net purchase page before it closed.

The time after that it closed when it took me to the PayPal screen. So I went back through it and chose to buy using my card, put in the details, clicked Buy Now, confirmed the purchase in the app on my phone… and it closed the game.

But it did at least buy it and I got the item when I logged in… but this is a lot to go through every time someone wants to buy something.

4 Likes

This is also happening to me, I even tweeted out to @Blizzard CS, and @DiabloImmortal, about it, but have gotten no response.

Yes. This didn’t happen to me until now. Worked fine last night. Haven’t gotten around to play. Shop atleast makes the game crash, or sometimes by Alt+Tabin’ the game.

Thank you for reaching out about this. We are aware of this situation and apologies for any inconvenience. While there is no workaround at the moment, some players report that the shop might work if they keep trying to make a purchase. Of course this is not working as intended and we are looking for a fix that should come in the near future.

2 Likes

I’m having the same issue. The game closes when I click buy.

Same issue here. Game is crashing when trying to buy something in the shop, The game is crashing at the page where you enter your credit card information

1 Like

Same problem. At least make password paste possible.

I was able to get around this by adding to battlenet balance via website, then using the balance in the game.

Same here :frowning: i can’t buy battle pass.

Have the same issue : can’t buy and game crashes

even this doesnt work for me, they just dont want my money, i dont even know to be mad or thankful :thinking:

ok, so i fixed the issue, you need to turn on double conversion in your credit card settings but you’ll be charged a lil bit more then blizz tell you

Won’t work for me either… Never though the game based on microtransactions would NOT HAVE IT WORKING ON PC, lmfao - They’ve lost a good $100 from me alone so far…

They’re really losing out on money here, and its been days and still no fix… Guess they just dont want $$$

Same issue for me. :frowning:

Easy work around. Log in on your phone, buy the item, log out, log back into PC.

1 Like

Or you know, don’t spend money on this garbage, that works too.

One would think that since this is preventing us from spending money, in general, that this would be a high priority bug to squash…

2 Likes

Same here,they just dont want my money,but i want Battle pass…

Buenas! Copio y pego el ticket que le mande a los maestros de juego: Explico el problema desde el principio y detalladamente ya que los compañeros me han puesto todo tipo de trabas para no darme los 4 blasones leg que me faltan.

Inicie en el juego, compre el blasón leg mensual con ases, recogí los 3 blasones leg del pase de batalla y finalmente con mi clan (EU, Server:Fara, Clan:Origin’s) quedemos la semana pasada y la anterior en los 10 mejores clanes así que como recompensa obtuve un blasón leg por semana lo que hacen un total de 6, sin contar el que te regalan y obligan a gastar en el tutorial de las fallas.

Después de mirar y remirar la mejor inversión “calidad/precio” a mí parecer decidí hacer una compra ya que es el mejor juego para móvil que he jugado nunca, me está dando muchísimas horas de diversión y en este tipo de casos, cuando las cosas están bien hechas pagas con gusto ya que yo no considero el juego un pay to win como muchos dicen, esta mañana he llegado a top 6 en PvP sin haber empleado aún nada de lo que compre salvo las gemas normales.

En la foto que adjunto podrás ver todas las compras que hice incluyendo el pase de batalla, si revisas los lotes te darás cuenta que hay un total de 18 blasones leg, bien, hice todas las compras de golpe y al terminar me di cuenta que me faltaban 4 blasones leg, automáticamente decidí mandaros el mensaje que aparece arriba, también me puse en contacto con Google Play para explicarles el caso pero me dijeron de una forma muy lógica que lo tenía que solucionar con vosotros ya que ellos hacían el papel de “repartidor”, cogían vuestro producto y lo asignaban a mi cuenta después de procesar y verificar el pago, sin más, me recalcaron que es un fallo del software receptor, o sea, el juego.

Estoy casi 100% seguro que las cuentas de los jugadores tienen un tipo registro de todo lo que uno hace a lo largo del juego ya que si no fuera así no podríais detectar a los tramposos/hackers, entonces os pido porfavor, os lo suplico que miréis los registros de mi cuenta a ver cuántos blasones leg me he gastado y si tengo razón, que la tengo pero así lo comprobais por vosotros mismos y podemos llegar a una solución que espero que sea tener los blasones leg por los que pague al fin en mi cuenta (no quiero el reembolso del dinero, para mí estos pagos son como comprar un juego nuevo a la par que una manera de daros a entender que yo sí estoy conforme y agusto jugándolo), ya que el propósito que tengo para ellos es comprarme el lote especial de la gema por valor de 25,99€, otro pase de batalla, este u otro dependiendo de si la skin me gusta y hacer otra falla de 10 blasones leg para estar bien equipado y preparado para afrontar las nuevas aventuras que me esperan en vuestro increíble nuevo juego.

Os pido porfavor, solo por un momento, por un solo segundo que os pongáis en mi lugar; os estoy suplicando que me deis algo por lo que he pagado para pagaros todavía más y que los 2 salgamos ganando… así que porfavor, haced lo que podáis, porfavor. :frowning:

Maestro del SpinToKill
kaBaYeYe

This topic was automatically closed after 30 days. New replies are no longer allowed.