Kolejny zestaw uwag (rankedy i nie tylko) - mam nadzieję, że krytyka konstruktywna ;)

Gram już w Overwatcha od blisko 2 lat i wstrzymywałem się od głośnego wyrażania swojej opinii o tym co tu działa a co nie, ale jak widzę i słyszę od początku modlitwy do Blizzarda oraz, że do tej pory większość z nich nie została wysłuchana to cierpliwość się wyczerpuje. Mnie osobiście do gry przyciągnęła fabuła z potencjałem w formie komiksów, cinematiców etc. Z czasem polubiłem grę za szybkie rozgrywki z dużym wyborem(na bieżąco balansowanych) postaci i map(wiem, że “duży wybór” to kwestia względna, ale zawartość z czasem wciąż powoli rośnie) z możliwością dowolnej zmiany postaci w trakcie gry przy powrocie do punktu odrodzenia, ale również rzucały się w oczy pewne mankamenty:

  1. Wyróżnianie graczy - medale, które dają dodatkowy exp i karty po meczach. Do tej pory nie mam pojęcia czy jak kartę zaznaczy kilku graczy to czy to daje cokolwiek, a jeśli nie to tym bardziej nie widzę w tym sensu bytu. A medale - ilość likwidacji, to samo tylko przy celu, zadany dmg, wyleczony dmg i czas przy celu(3 pierwsze prawie zawsze dla dpsów, czwarty dla healerów, a piąty dla tanków + reaper i brigitte ;)). Swoją drogą śmieszna sprawa, że wielu graczy grających dpsami chwali się przynajmniej 3 złotymi medalami, co dla dpsów nie jest trudne, a i to nie oznacza czy rzeczywiście oni tak skutecznie likwidują przeciwników i kierują grę. A co do medali osobiście byłbym za dodaniem dodatkowych dla tanków i healerów, by te klasy były bardziej doceniane np. za ilość asyst healerów przy leczeniu sojuszników, którzy akurat kogoś likwidują lub za ilość zablokowanych obrażeń(barierami, bańkami czy własnym ciałem zasłaniając kogoś).

  2. Rankedy - niby Blizzard zapowiada klany w dalszej przyszłości, ale wiele one nie wniosą jak samych meczy rankingowych się nie poprawi: