Thijs retired in GM

Auch wenn es niemanden groß interessiert in diesem Forum, ich will es dennoch posten. Denn ich finde Thijs war einer der besten in der EU-Region. Gewann unendlich viele Turniere, einen Haufen Geld (ca. 500k Dollars). Denke das sollte hier erwähnt werden, denn er hat es verdient!

Daher möchte ich hier seine Erklärung für den Rücktritt posten (ich weiß er hat gestern sein Entsheidungs-Spiel verloren).

Ich werde ihm dennoch auf seinem Twitch Channel zusehen, denn er ist auch ein guter Entertainer, neben seinem enorm gutem Spiel was HS betrifft!!!

As the title says, here ends my journey in GM. This season has been a tough season & even I didn’t want to share it public yet, I already made the decision it would most likely be my last one aswell even if I wouldn’t end up relegating.

What did make me to come to this decision? It wasn’t an easy decision for me. I have been enjoying and competing so much over the last 8 years and I still do. But in the last seasons Grandmasters started to feel more like an obligation to me than that I was really enjoying it. At the start GM was very fun to compete in but in the last 2 seasons I didn’t feel the satisfaction that I needed to continue in GM.
I’m playing to be the best, to show that i’m the best but aswell i’m playing for you, the public. The move from Twitch to Youtube + the difficult situation we’re in with no live events with people made me lose a big part why i’m competing, you.

The decision to leave GM was already in my mind last season where I already wrote a simular message on paper. I wanted to give it one more try this season and see if it was a temporally feeling that would maybe just vanish away. But i’ve realized the feeling actually got even stronger and decided it’s better for me to not continue in GM.

The memorial moments in Prague 2015 where I became European Champion with a stadium full of people, in 2018 when I won EU vs CN and drove the Aston Martin. These are just only a few of them, competing at the highest level has given me so many memories that I will never forget & made me who I am now.
It still hurts. I have had one goal for a long time only & that was to become the World Champion. I have won many titles & championships but this will forever stink on me I couldn’t, even being very close. I’m very sure that in 2015 if I won the semifinal vs Ostkaka in a very memorial match, I would be the World Champion.

Will this be the end of my career? Definitely not as a person in Hearthstone. I love the game, the community, everything. I love competing aswell in tournaments, invitations ect., just GM is not the place for me anymore & I will not try to requalify. I think it’s a combination of the direction GM aswell as my personal struggles in it.

I will never forget what 8 years competing at the highest level did to me and my life. Thanks to you I found something in my life I’m so passioned about, I love doing so much and I have been incredible supported by you every day as i’m writing this in tears. I will be forever gratefull for that to you, thank you from the deepest of my heart. :heart:

Thijs

4 Likes

Thijs hat die richtige Entscheidung getroffen… Es schont die Nerven, wenn dieser Druck, es unter die GMs zu schaffen, wegfällt. Es nutzt niemandem, wenn er es weiterhin probieren täte und sich so den Spaß am Spiel kaputtmacht. Ich wünsche ihm alles Gute :heart:

Die Hearthstone GM ist sowieso ein eher irrelevantes Format. An die MDI oder die OWL kommt es jedenfalls nicht mehr ran.

1 Like

Thijs ist, im Gegensatz zu Frank Rijkaart, einer der Holländer die ich mag …oder um es mit Thijs Worten zu sagen, als er mal versucht hat deutsch zu sprechen: „Ich bin Niederlande“ ^^

uff… so langsam bekommt man den Eindruck, dass man die Zugpferdchen auf allen Ebenen verliert…

2 Likes

Hat er nicht bei der WM 90 wie ein Lama gespielt ? :smiley:

1 Like

Seit Hearthstone-Turniere nicht mehr auf Twitch gestreamt werden, habe ich kein einziges mehr geschaut. Ich glaube, es war damals ein riesen Fehler, gänzlich auf Youtube zu switchen.

Respekt an Thijs für seine Entscheidung. :sparkling_heart:

3 Likes

Naja so oder so ist er erstmal raus und dürfte nicht mehr mitmachen

Absolut verständlich. Die Ladder z.B ist komplett irrelevant geworden. Du spielst 11 Spiele und verlierst 9 durch RNG oder weil dein Gegner perfekt zieht. Wen ich gegen Mages Spiele die Runde 6 durch ihr ganzes Deck millen inkl. fertiger Quest bekomme ich schon das blanke kot zen. Jetzt muss man sich mal in seine Lage versetzen und sich mit sowas auf höchster Ebene auseinandersetzen. Trotzdem toller Spieler.

Ja, glaub ich auch.

Da sieht man was passiert wenn die Entwickler einen Furz auf ihr Spiel geben , Kibler streamt andere spiele , Regis ist zum Duell spieler geworden , zeddy steht kurz davor sich die Kugel zu geben , Thijs verlässt die Gm etc .

3 Likes

Nichts ist für die Ewigkeit.

1 Like

Kein Wunder wenn man gesehen hat, was für ein RNG Pech er jedesmal hatte!
Er hat sich zwar nichts anmerken lassen, doch es hat ihn sicher gefrustet.

Ich glaube er hat sogar hier im Forum das ein oder andere Mal darüber geschrieben unter seinem Alter Ego „Sturmfänger“.