Hello! This post will be in swedish. Apologies to non-speakers!
Hej! Jag o en vän har startat upp en liten gemenskap i WoW efter en lång tid av mycket solo spel. Vi har en grundtanke att ta WoW som en avslappnad hobby utan att behöva känna någon stress relaterat till spelet. Detta är ju våran fritid, trots allt!
Vi vill prova på att skapa en gemenskap av svensktalande spelare. Personligen har jag aldrig varit i ett guild som inte var internationellt så detta blir nytt för mig!
Guildet är främst tänkt till att vara en social miljö för att skaffa nya vänner och umgås tillsammans. Största intresset ligger i PvP (både rated och unrated Arena/BG) och Mythic+. Vi brukar även gå igenom gamla raids o umgås under tiden och ser gärna fler som vill göra det. Då kan det vara för transmogs, mounts, achievements eller dylikt, men kärnan är att vara tillsammans. Något som också missas helt är det World Content som finns i spelet. Visst, det går att göra själv men det är oftast så mycket roligare att göra med vänner! Här brukar vi köra både i och utanför Warmode, för dem som vill!
Och kanske ta ett glas ihop under kvällen… : )
Jag har inga planer på att arrangera reguljära raids för den nuvarande uppdateringen eller RP-fokuserade evenemang. Raiding har jag lagt på hyllan men är folk intresserade av RP så är det bara o köra! Vem vet hur saker och ting utvecklas med tiden.
Det går att skryta om erfarenhet hit och dit, men det är jag inte intresserad av alls. Du kan ha CE från 10 raids, rank 14 från Vanilla eller installerat spelet igår.
Men det är inte syftet med detta.
Syftet är att spendera den begränsade fritiden vi har till något kul. Och jag vill gärna spendera min med roliga människor som får mig att skratta som ett avslut på dagen!
Med det sagt så är det din personlighet som är det viktigaste. Ha kul med spelet, och naturligtvis så vill vi alla lära oss något nytt och då hjälps vi åt.
Så känn ingen oro över att inte vara bra nog. Sålänge man vill utvecklas i sin takt o ha roligt så blir man bättre på alla sina sidor, starka som svaga.
Om detta låter intressant för dig så är du mer än välkommen att kontakta mig!
Bnet: Laparo#2173
Discord: Veilath