Shadowlands wird verschoben

To the WoW community,

I wanted to let you know that we’re delaying the release of Shadowlands to later this year—and while we’re still in the process of determining the right new date to launch, we felt it was important to let you know about this change in plans as soon as we could. This was an incredibly difficult decision for the team, as we’re as eager to get the expansion into your hands as you are to play it—but ultimately, we feel it’s the right decision for the game—and for our players.

Over the past several months of testing, we’ve made significant progress iterating on and polishing the core features and gameplay of Shadowlands . We’re at a point where the zones, the campaign, the level-up questing experience, and the story we have to tell are essentially ready to share. We’re excited by the Covenants at the heart of the expansion, and it’s been a thrill to see Torghast take shape into a fun new kind of WoW experience, thanks in no small part to your input.

However, as everything started coming together and we’ve been listening to and building upon your feedback, it’s become clear we need a little more time for additional polish, and to balance and iterate on some interlocking pieces—particularly those related to the endgame. Shadowlands is one of the most intricate expansions we’ve yet created, and while we’ve made great progress, the challenge of tuning the endgame was compounded by the team having to work from home.

Blizzard has a commitment to quality. We believe Shadowlands will be something special, and we’ve heard from many of you who feel the same. We need this extra time to ensure that Shadowlands lives up to its full potential.

In the meantime, we’re excited to announce that beginning October 13 we will be releasing the Shadowlands pre-patch, which lays a lot of the groundwork for the expansion and includes our revamped character leveling, new-player experience on Exile’s Reach, and a host of new character customization options. And once we get closer to Shadowlands ’ release, you’ll be called upon to defend Azeroth against a resurgence of the Scourge during our pre-launch event.

Thanks for your support and passion, and for your continued help and feedback as we head toward the finish line.

We’ll see you in the Shadowlands soon,

John Hight, Executive Producer of World of Warcraft

27 Likes

einzig richtige entscheidung :+1:

43 Likes

Fühlt sich schei.ße an, ist aber die richtige Entscheidung. Es muss noch so viel an den Klassen und Pakten gemacht werden…

18 Likes

richtig so das spiel ist einfach so unfertig

7 Likes

Also noch knapp zwei Wochen warten, bis ich den Barbier meine Charaktere schicke.

5 Likes

Die armen Leute, die jetzt schon Urlaub gebucht hatten. -.-

66 Likes

Einfach nur lol mehr muss man dazu nicht mehr sagen.

7 Likes

Verschoben und kein neues Datum fürs Release… Danke für nichts.
Wenigstens Prepatch ist dann offiziell angekündigt.

19 Likes

beste entscheidung. Hut ab blizzard! Es gibt doch noch die leute die Ahnung haben das man lieber noch arbeiten sollte dran als es unfertig mit zuvielen bugs auf dem Markt zu schmeißen. :+1: :+1:

54 Likes

Huch, jetzt müssen die ganzen Zweifler ja plötzlich ihr Fähnchen in den anderen Wind hängen :wink:

7 Likes

Naja trotzdem kann man dann so 4-8w rechnen, denke aber eher das sies nur ca 4w verschieben

1 Like

Ja wunderbar. Urlaub also für nix genommen. Na wenn der Laden wenigstens schnell einen Termin bekannt geben würde, könnte ich meine Urlaubswoche eventuell noch verschieben :stuck_out_tongue:

3 Likes

Urlaub genommen und Gaming Location für die Gilde gemietet… Danke Blizzard. Vielleicht werden ja jetzt mal einige Leute wach und kehren dem Activison Verein den Rücken… Was jetzt langsam abgeht ist nicht mehr lustig.

Erst hunderte Leute entlassen und dann halt die Termine nicht mehr einhalten können. Lächerlich und Schade um dieses gottverdammte geile Spiel.

37 Likes

Ich hab es doch gesagt die verschieben min 1 Woche. Mein Tip Mitte November

3 Likes

Richtig so Delayen ist besser als ein unfertiges Spiel rausbringen

11 Likes

da steht this year also nov/dec

2 Likes

Die entlassenen Leute hatten halt null komma gar nix mit der Spiele-Entwicklung zu tun, aber oke.

28 Likes

Die Ankündigung im Trailer hätte es niemals geben dürften. Und das traurige ist, das war schon zu der Zeit bekannt.

4 Likes

Chef hatte schon genervt das ich noch Urlaub weg bringen muss vor Jahresende und alles um Weihnachten rum ist auch doof^^ Mal sehen wie er das findet eine von zwei Wochen zu verschieben^^

Wenn der PrePatch so mager wird wie vermutet sind 4 Wochen schon sehr viel^^

1 Like

Oh je, klar ärgerlich. Aber Blizz ist nicht der erste der dieses Jahr sein Release verschiebt *hust.

7 Likes